Jediným způsobem, jak lze ovlivnit budoucnost, je snaha ji vytvářet. Principem strategického myšlení je koncepční vytváření představy o tom, jak si přejeme, aby budoucnost vypadala. Jde o jednoznačné stanovení cílů, přičemž při cestě k jejich dosažení neztrácíme čas ve slepých uličkách.
Hodnotící a srovnávací marketingové materiály
- Analýza dostupných informací o obci, občanech, jejich mínění a stanovení možného směru vývoje obce
- Na základě společných jednání zástupců veřejné, komerční i neziskové sféry konkretizování směrů do oblastí vývoje obce
Získáte:
Analýzu zájmu občanů týkající se dalšího rozvoje území, dohodnutí priorit a rozvojových oblastí obce, vytvoření a schválení strategie rozvoje obce
Akční plán
- Vytvoření seznamu konkrétních aktivit, kterých má být za dané období dosaženo (zohlednění vlastních strategických vizích)
- Pravidelná aktualizovace seznamu vzhledem k vývoji a možnostem, které ovlivňují jednotlivé, vytipované aktivity
Získáte:
Seznam jednotlivých kroků a aktivit, které je potřeba realizovat za časové období,
Komunitní plánování
- Zapojení občanů do rozhodování o strategických otázkách rozvoje obce či města
- Pomocí vhodného metody výzkumu zjistit názor občanů na jakoukoliv problematiku rozvoje lokality a dosáhnout společného konsensu
Získáte:
Informace o veřejném mínění
Studie proveditelnosti
- Posouzení jednotlivých variant realizace záměru s vazbou na své silné a slabé stránky
- Doporučení vhodné varianty řešení záměru při zohlednění věcné i finanční stránky
Získáte:
Studii proveditelnosti vč. posouzení cost-benefit analýzy
Cost - Benefit
- Posouzení nutných nákladů na investici v porovnání s příjmy či přínosy, které z investice plynou
Získáte:
Cost – Benefit analýzu